Lik oss på Facebook

Velkommen til Barnas Holmenkolldag 25. mars 2018 (Palmesøndag)

Påmelding Barnas Holmenkolldag 2018

VELKOMMEN TIL BARNAS HOLMENKOLLDAG PÅ GRAVSET 25. MARS 2018 (PALMESØNDAG)

Hemsedal Skiforening inviterer alle barn i alderen 3 til 12 år til å delta på Barnas Holmenkolldag på Gravset i Hemsedal.

Arrangementet begynner 11:00 og avsluttes ca kl 14:30. Kom når det passer. 4 løyper. Ingen tidtaking. 6 skileikaktiviteter. ÅRETS NYHET - egen skiskytterarena. Flotte premier til alle.

Meld deg på her: https://www.hemsedalskiforening.no/HSF/Toppmeny/Arrangementer/Barnas-Holmekolldag-i-Hemsedal.html

På Gravset vil du møte Ekornet Skipp, Haren Sprett, Bamsen Brumle og Elgen Braute.De gleder seg til å se deg på Gravset, og vil heie så høyt de kan når du kommer susende forbi i skiløypa. Sammen med disse fire snille dyrene skal vi arrangere barneskirenn og lek. Dette blir en dag full av fine opplevelser.

NÅR
Arrangementet avholdes 25. mars 2018 - begynner kl 11:00 og avsluttes ca kl 14:30. Startnummer levers ut på Gravset fra kl 10:30. Det er ingen tidtaking, og alle deltakerne får flott premiesekk (tursekk for barn) med spennende innhold når de kommer i mål. Siste start kl 14:00

PÅMELDING
Meld barna på og betal startkontingent via vår hjemmeside - se øverst på siden. Vi ber deg bruke denne løsningen da vi gjerne vil vite hvor mange deltakere som kommer. Påmelding kan også gjøres på Gravset på arrangementsdagen fra kl 10:30. Startkontingent for medlemmer av Hemsedal Skiforening kr 150.- og ikke medlemmer kr 200.-

Her kan du melde deg inn i Hemsedal Skiforening:

LØYPENE
Ekornløypa (ca 450 meter) Løypa er anbefalt for barn fra ca. 3-5 år. Løypa går i flatt terreng, men med gode spor. I siste lille bakken mot mål vil maskotene hjelpe de minste. Barnet må gå selv, men kan leie en foresatt om det er ønskelig.

Harepusløypa (ca 750 meter) Løypa er anbefalt for barn fra 4-6 år. Løypa går i småkuppert løype, over en liten haug, over et flatt parti, opp en liten bakke, slak ned, over flatt område, opp en liten bakke og rett nedoverbakke til mål. Barnet må gå selv, men foreldre kan følge på utsiden av gjerdet ved start og mål.

Bamseløypa (1000 meter) Løypa er anbefalt for barn fra ca. 5-8 år. Løypa går slakt oppover ut av stadion, videre i kupert terreng - følger 1 km sløyfen på Gravset. Barnet må gå selv, men foreldre kan følge på utsiden av gjerdet ved start og mål.

Elgløypa (3 x 1 km) Løypa er anbefalt for barn fra ca. 7-12 år. Løypa går 3 runder i dels kupert terreng og følger den vanlige 1 km sløyfen på Gravset. Barna kommer innom skistadion for runding før det bærer ut på ny runde.

Barn som ønsker å gå enda lenger kan gå så mange runder de orker, før de velger å gå i mål på stadion. Foreldre kan følge på ski, men må gå ut av sporet før målgang på stadion.

MAT OG DRIKKE
Gravsetstugu er åpen, der vil det være mulighet for å kjøpe pølser, hamburgere, vafler, kaffe, mineralvann m.m.

SKILEIK
Når du kommer i mål, får du et klippekort med flere mulige aktiviteter på. På lille VM-haugen blir det skileikområde og på Stadionsletta kan barna delta i spennende konkurranser og aktiviteter. På hver stand er det en morsom og gratis aktivitet som utløser et klipp. Klarer du å samle to klipp eller flere, kan du hente ut ekstra premie på Hemsedal Skiforenings stand. Alle stands og aktiviteter er åpne frem til siste løper er i mål, ca. kl 14.30. ÅRETS NYHET - egen skiskytterarena.

VELKOMMEN TIL EN FLOTT BARNE- OG FAMILIEDAG PÅ GRAVSET!